Osobní rozvoj

PRACOVNÍ VS. SOUKROMÝ ŽIVOT: NASTOLTE ROVNOVÁHU

Převažuje váš pracovní život nad soukromým? Překonejte staré stereotypy a zaměřte se více na svůj osobní život. Nastolte rovnováhu mezi soukromím a kariérou. Protože tam, kde je rovnováha, je i psychická pohoda. Poradíme vám, jak být opět šťastná a odpočatá!

žena s notebookem mezi pracovním a soukromým životem

Jak nastolit rovnováhu mezi pracovním a soukromým životem?

Až 90 procent lidí tvrdí, že nemají pod kontrolou svůj čas. A to u nich způsobuje pocit frustrace. Hledají řešení, jak vrátit rovnováhu mezi osobní život a práci.

Hlavní roli hrají emoce, které přeléváte z pracovního života do osobního a naopak. Povíme vám, jak zkoumat své emoce, abyste dokázala identifikovat neřešené problémy a konflikty, které vás mohou blokovat v komunikaci a na cestě za změnou.

Odpovězte si na 3 otázky

1. Jaké jsou vaše hlavní cíle (2 až 3)?

Čeho chcete ve své kariéře dosáhnout? Co chcete zlepšit ve vztazích, které ovlivňují váš současný život? Využijte všechny možné prostředky, abyste zapracovala na profesních a osobních záležitostech.

Setkávejte se s lidmi, kteří vás naučí něco nového a pomohou vám zlepšit se ve vašich dovednostech.

2. Jaké hlavní problémy si musíte vyjasnit ve vztazích (2 až 3)?

Jak flexibilní a vnímaví jsou lidé k vašim potřebám a zájmům? Čeho se bojíte při pomyšlení, když povíte lidem, co chcete? Identifikujte, jak vás omezují vztahy s některými lidmi. Snažte se tyto problémy vyřešit.

3. Jste ochotna podstoupit emocionální a materiální ztráty?

Jak budete postupovat, když dáte výpověď a pustíte se do podnikání? Co uděláte pro to, aby vaše kroky vedly k efektivnímu výsledku? S kým budete spolupracovat? Jaké odborné poradenství vám může pomoct?

Nastává čas odemknout svůj potenciál a udělat inventuru lidí kolem sebe, kteří vám v životě ubírají sílu, nemotivují vás a strhávají vás svou negativní energií. Odstřihněte se od energetických upírů.

Nyní jste ve fázi, kdy si pročišťujete život od toxických lidí, přehnaných pracovních návyků a budujete si svůj osobní život i za cenu nějakých ztrát. Nemusíte hned odcházet z práce. Stačí si udržet rovnováhu mezi pracovním a osobním životem.

Pokud si nestanovíte hranice, hrozí vám syndrom vyhoření. Ve volném čase se vám nebude chtít nic dělat. Začnete odmítat pozvání rodiny a přátel a izolovat se od nich.

žena odpočívá v posteli

Jak sladit pracovní a osobní život?

1. Udělejte si čas pro sebe a své blízké

I když je vaše práce důležitá, neměla byste jí obětovat život. Vždy byste měla upřednostňovat činnosti, které vám dělají radost. Pokud si svůj osobní život pevně nenaplánujete, nikdy nebudete mít čas na jiné věci kromě práce. Jen vy máte ve svých rukách kontrolu nad svým časem a životem.

2. Stanovte si hranice

Vymezte si hranice s kolegy a nadřízenými. Když odcházíte z kanceláře, nemyslete na nedodělané projekty. Ve svém volném čase vypněte firemní telefon a používejte jen osobní notebook bez pracovních aplikací. Dejte si o víkendu digitální detox a odpojte se.

3. Plánujte dopředu

Naplánujte si dopředu pracovní a volnočasové aktivity. Nastavte si časové bloky pro pracovní úkoly:

  • čas, kdy zkontrolujete zprávy (a odpovíte na ně)
  • čas na schůzky
  • čas na duševně náročnou práci

Zkuste vše vměstnat do časového rozmezí, kdy jste nejproduktivnější. Stejně tak si naplánujte volnočasové aktivity, které vám dobijí baterky.

4. Nastavte si pracovní dobu

Stanovte si dobu, odkdy dokdy budete pracovat. Nepřekračujte ji. Pozor na práci z domova, kdy je snazší ukrojit ze svého osobního času na úkor práce. Odpojte se v určitou hodinu od všeho, co souvisí s prací.

5. Udělejte si čas sama na sebe

Vezměte si dovolenou nebo dělejte po práci aktivity, které vás baví a naplňují. Díky koníčkům a zájmům se snáze odtrhnete od práce a skončíte s ní v předem stanovenou dobu.

Věnujte se aktivitám, které vás nabijí energií a osvěží na duchu.

Sdílejte článek na Facebooku se svými přáteli!

Wordpress Social Share Plugin powered by Ultimatelysocial